tirsdag den 14. juni 2011

Italienske hummerhaler


Først på aftenen kom jeg hjem fra en kort pinseferie hos mine forældre i Jylland, så aftensmaden skulle være en kvik sag. I sidste uge havde Irma frosne hummerhaler på tilbud, så jeg besluttede mig for at give dem en italiensk makeover - sammen med noget spaghetti. Enkelt, hurtigt og ret dejligt.

Til 1 person:


150 g optøede hummerhaler
1 fed hvidløg
1/2 rød chili
En håndfuld basilikum, grofthakket
1-2 spsk olivenolie
Spaghetti - mængde alt efter hvor sulten, du er

Kog spaghettien efter pakkens anvisning. Samtidig hakker du hvidløget fint og skærer chilien i ringe og lader det simre for svag varme i olivenolien. Tilsæt eventuelt lidt salt og hold øje med, at hvidløget ikke branker. Kom hummerhalerne op i olien og lad det stå på eftervarmen. På den måde bliver hummerhalerne smeltende og lækre. Vend spaghettien rundt i hummerhalerne og kom basilikum ved.

___________________
Er du ny ved Komfuret? Så først og fremmest velkommen. Husk, at du kan abonnere på indlæg ved at klikke på rss-feed-feltet i spalten til højre. Øverst i spalten kan du også melde dig til som fast læser - det er altid rart at se, hvem der læser min blog :-) Efterlad gerne en kommentar, hvis et indlæg har inspireret dig. Du er også altid velkommen til at maile på kristineskomfur (at) gmail (dot) com - jeg vil elske at høre fra dig.

1 kommentar:

  1. Hummerhaler og pasta spiller super godt. Lækker ret :).
    /Søren

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails