torsdag den 10. december 2009

Æggesalat med ægte K på




Der er ikke noget, der kan få min kære chef i gear som kage og chokolade. Det skulle da lige være æggesalat. Men når jeg så samtidig ved, at hun sjældent folder sig ud i køkkenet, frygter jeg, at æggesalaten er en butiksvariant. Og lige så crappy en færdigkøbt model er, lige så velsmagende og tilfredsstillende er min hjemmegjorte æggesalat. Derfor dedikerer jeg denne rugbrødssandwich med æggesalat, avokado og feldsalat til Camilla Frank. Velbekomme.

Æggesalat med ægte K på til 1 person
2 store, økologiske æg
4 tsk økologisk mayonnaise (eller hjemmelavet, hvis du er virkelig entusiastisk)
1/4 tsk karry
Salt
Peber
1 tsk fintklippet purløg

2 tykke skiver rugbrød (jeg elsker Emmerys Maltrugbrød)
1/2 avokado i supertynde skiver
1 stor håndfuld feldsalat

Kog æggene i 8 minutter - de må endelig blive for hårde, for kun let smilende æg smelter sammen med mayonnaisen og giver en cremet æggesalat. Køl æggene i vand og pil dem. Skær dem i stykker, der er lidt under 1x1 centimeter. Bland æg med mayonnaise og smag til med karry, salt og peber og purløg.

Anret avokadoen på den ene skive rugbrød, læg æggesalaten ovenpå og slut af med feldsalaten og den sidste skive rugbrød. Luk øjnene, nyd smagen af perfekt æggesalat og vend K-salaterne ryggen for altid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails